terug

06-19340492 | maandag t/m vrijdag van 09.00 tot 12.30 uur. 

Goede Vrijdag gesloten

Kies een startdatum voor Basiscursus CGt (Cognitieve Gedragstherapie)

Prijs € 2590,- incl. BTW
Duur 10 dagen
Lestijden 09:00 uur - uur
Catering

Koffie en thee.

Locatie Locatie: Lokaal 2, Kenaustraat 2, 2011 MX Haarlem
Lesdata
16-01-2023
30-01-2023
13-02-2023
06-03-2023
20-03-2023
03-04-2023
17-04-2023
08-05-2023
22-05-2023
05-06-2023
Reservedagen
19-06-2023
Accreditaties

Accreditatie NIP K&J NVO OG Behandeling (80)
Accreditatie NIP K&J NVO OG Diagnostiek (20)
Accreditatie NIP K&J NVO OG Extra literatuur (36)
Accreditatie NIP K&J NVO OG Herregistratie. (100)
Accreditatie SKJ (ortho)pedagogen en psychologen (100)
Accreditatie VGCT (100)

Docent(en)
Charlotte Nuhoff
Charlotte Nuhoff Hoofddocent CGT
Erik Jongman
Erik Jongman Docent vervolgcursus CGt: adolescentie
Prijs € 2690,- incl. BTW
Duur 10 dagen
Lestijden 09:00 uur - 16:30 uur
Catering

In het leslokaal is koffie thee en wat lekkers.
In het gebouw zit, van maandag t/m vrijdag, een cateraar voor de lunch (niet inbegrepen in de prijs). Het is niet de bedoeling dat er eigen eten meegebracht wordt in de kantine (zelfstandige horeca-gelegenheid).

Locatie De Pionier, Grebbeberglaan 15 in Utrecht (vanaf 1 mei is het in de woonwijk rond de Pionier betaald parkeren tot 11 uur)
Lesdata
06-09-2024
20-09-2024
04-10-2024
18-10-2024
08-11-2024
22-11-2024
29-11-2024
13-12-2024
10-01-2025
24-01-2025
Reservedagen
31-01-2025
Accreditaties

Accreditatie NIP K&J NVO OG Behandeling (80)
Accreditatie NIP K&J NVO OG Diagnostiek (20)
Accreditatie NIP K&J NVO OG Extra literatuur (30)
Accreditatie NIP K&J NVO OG Herregistratie. (100)
Accreditatie SKJ (ortho)pedagogen en psychologen (100)
Accreditatie VGCT (100)

Docent(en)
Charlotte Nuhoff
Charlotte Nuhoff Hoofddocent CGT
Erik Jongman
Erik Jongman Docent vervolgcursus CGt: adolescentie
Prijs € 2690,- incl. BTW
Duur 10 dagen
Lestijden 09:00 uur - uur
Catering

In het leslokaal is koffie, thee wat lekkers

Locatie Locatie: Lokaal 2, Kenaustraat 2, 2011 MX Haarlem
Lesdata
07-09-2024
21-09-2024
05-10-2024
19-10-2024
09-11-2024
23-11-2024
07-12-2024
11-01-2025
25-01-2025
08-02-2025
Reservedagen
15-02-2025
Accreditaties

Accreditatie NIP K&J NVO OG Behandeling (80)
Accreditatie NIP K&J NVO OG Diagnostiek (20)
Accreditatie NIP K&J NVO OG Extra literatuur (30)
Accreditatie NIP K&J NVO OG Herregistratie. (100)
Accreditatie SKJ (ortho)pedagogen en psychologen (100)
Accreditatie VGCT (100)

Docent(en)
Prijs € 2690,- incl. BTW
Duur 10 dagen
Lestijden 09:00 uur - 16:30 uur
Catering

In het leslokaal is koffie thee en wat lekkers.
In het gebouw zit, van maandag t/m vrijdag, een cateraar voor de lunch (niet inbegrepen in de prijs). Het is niet de bedoeling dat er eigen eten meegebracht wordt in de kantine (zelfstandige horeca-gelegenheid).

Locatie De Pionier, Grebbeberglaan 15 in Utrecht (vanaf 1 mei is het in de woonwijk rond de Pionier betaald parkeren tot 11 uur)
Lesdata
16-01-2025
30-01-2025
13-02-2025
27-02-2025
20-03-2025
03-04-2025
17-04-2025
08-05-2025
22-05-2025
05-06-2025
Reservedagen
12-06-2025
Accreditaties

Accreditatie NIP K&J NVO OG Behandeling (80)
Accreditatie NIP K&J NVO OG Diagnostiek (20)
Accreditatie NIP K&J NVO OG Extra literatuur (30)
Accreditatie NIP K&J NVO OG Herregistratie. (100)
Accreditatie SKJ (ortho)pedagogen en psychologen (100)
Accreditatie VGCT (100)

Docent(en)
Incompany aanvragen

Wil je op de hoogte blijven van nieuwe data?

Houd mij op de hoogte van nieuwe cursusdata

Bij nieuwe data ontvang ik graag een mail. Stuur mij nieuwe data

Voornaam:

Achternaam:

Email:

Aanmelden voor nieuwe data

Bedankt voor uw aanmelding. Wij houden u op de hoogte van nieuwe cursusdata.

Inhoud basiscursus CGt

 

Zie meer over de docent: Charlotte Nuhoff

De cursisten worden geacht aan het eind van deze inleidende basiscursus cgt voldoende thuis te zijn in de leertheoretische principes, zodat zij deze kunnen herkennen in de problematiek van de cliënt. Zij kunnen de informatie over de problematiek ordenen en weergeven in een holistische theorie. Met behulp van functie- en betekenisanalyses kunnen zij een gefundeerde probleemkeuze maken en een behandelplan opstellen. De cursisten worden vertrouwd gemaakt met het cognitief-gedragstherapeutisch proces en kunnen een casusconceptualisatie opzetten aan de hand van deze fasen. Tevens leren de cursisten in deze cursus enkele cgt basisinterventies en de socratische dialoog toe te passen.

Deze basiscursus CGt vormt de basis voor de opleiding tot cognitief gedragstherapeut en is speciaal ontwikkeld voor cursisten die met kinderen en jeugdigen werken. Filmmateriaal en casusvoorbeelden zijn zowel op volwassenen als op kinderen en jeugdigen gebaseerd. Veel aandacht wordt besteed aan het oefenen van de leertheoretische technieken, waarbij gestart wordt met de oorspronkelijke doelgroep (volwassenen) en daarna wordt de specifieke toepassing daarvan bij kinderen, jeugdigen en gezinnen besproken. De fasen van het gedragstherapeutisch proces vormen de leidraad voor deze cgt basiscursus.

Onderwerpen inleidende deel van de basiscursus CGt

  • Kennis van het cognitief gedragstherapeutisch proces;
  • Leer- en emotietheorie relevant voor de klinische praktijk, in ieder geval de theorieën over klassieke en operante conditionering en het cognitieve model; het cognitieve model;
  • Cognitief gedragstherapeutische diagnostiek en het opstellen van een verklarend model (inclusief gebruik van vragenlijsten, holistische theorie, functie- en betekenisanalyses en casusconceptualisatie) over de oorzakelijke en instandhoudende factoren van  probleemgedrag plus adequate evaluatie- en monitoringsinstrumenten;
  • Toepassen van de socratische dialoog en motiverende gespreksvoering;
  • Opbouwen van een adequate therapeutische werkrelatie;
  • Ontwerpen van (eenvoudige) behandelplannen op basis van cognitief gedragstherapeutische diagnostiek en -analyses.

Onderwerpen verdiepende deel van de basiscursus CGt

  • Het gedragstherapeutisch proces bij angststoornissen, trauma, stemmingsstoornissen en gedragsstoornissen
  • Cognitieve en niet-operante behandeltechnieken bij angststoornissen, trauma, stemmingsstoornissen en gedragsstoornissen
  • Protocollaire behandelprogramma’s bij angststoornissen, trauma, stemmingsstoornissen en gedragsstoornissen
  • Mediatietherapie bij ontwikkelingsstoornissen
  • Opbouwen van een therapeutische werkrelatie met zowel de cliënt als het systeem
  • Het uitvoeren en beschrijven van een eigen casus met een angststoornis, trauma en/of stemmingsstoornis

Leerdoelen inleidende deel van de basiscursus CGt

  • Basis competenties van de cognitief gedragstherapeut met betrekking tot kennis en vaardigheden
  • Basiskennis over de leertheorieën, de geschiedenis van de gedragstherapie en het gedragstherapeutisch proces
  • Gegevens over de problematiek van de cliënt ordenen in en holistische visie of probleemsamenhang en gefundeerd tot een probleemkeuze komen (algemeen en stoornisspecifiek)
  • Een topografische, functie- en betekenisanalyse opstellen van het probleemgedrag en registratieopdrachten bepalen (algemeen en stoornis specifiek)
  • Op grond van diagnostiek en indicatiestelling een individueel behandelplan opstellen voor enkelvoudige, lichte problematiek en dit bespreken met cliënt en gezin (algemeen en stoornisspecifiek)
  • Een kennismakingsgesprek voeren, invoegen en informatie verzamelen (algemeen en stoornisspecifiek)
  • Kennis hebben over de operante en niet-operante technieken in de kinder- en jeugdsetting
  • Kennis hebben en begrijpen van het inzetten van de socratische dialoog als middel binnen de cognitieve gedragstherapie
  • Kennis hebben over de ontwikkelingen binnen de CGT als het gaat over de derde generatie CGT

Leerdoelen van het verdiepende deel van de basiscursus CGt

  • Basis competenties van de cognitief gedragstherapeut m.b.t. kennis en vaardigheden
  • Basiskennis over de leertheorieën, de geschiedenis van de gedragstherapie en het gedragstherapeutisch proces.
  • Gegevens over de problematiek van de cliënt ordenen in en holistische visie of probleemsamenhang en gefundeerd tot een probleemkeuze komen (algemeen en stoornis specifiek).
  • Een topografische, functie- en betekenisanalyse opstellen van het probleemgedrag, registratie opdrachten bepalen (algemeen en stoornis specifiek).
  • Op grond van diagnostiek en indicatiestelling een individueel behandelplan opstellen voor enkelvoudige, lichte problematiek en bespreken met cliënt en gezin (algemeen en stoornis specifiek).
  • Een kennismakingsgesprek voeren, invoegen en informatie verzamelen (algemeen en stoornis specifiek.
  • Een terugvalpreventieplan opstellen en de therapie afronden.

Specifieke competenties met betrekking tot kennis over diverse stoornissen

  • Basiskennis en leertheoretische principes over angststoornissen
  • Basiskennis en leertheoretische principes over stemmingsstoornissen
  • Basiskennis en leertheoretische principes over trauma
  • Basiskennis en leertheoretische principes over obsessieve-compulsieve stoornis
  • Basiskennis en leertheoretische principes over gedragsstoornissen

In deze basiscursus CGt leer je ook specifieke competenties met betrekking tot therapeutische vaardigheden

  • Algemene gedragstherapeutische attitude: kan directiviteit en trainersattitude toepassen, rollenspel met cliënt opzetten en vaardigheden trainen.
  • Algemene cognitief gedragstherapeutische attitude: kan attitude van empirisch collaborisme toepassen en socratische dialoog uitvoeren.
  • Operante principes toepassen tijdens gespreksvoering (individueel, gezin en groep), via bekrachtigingsprogramma’s en via mediatietherapie.
  • Zelfcontroletechnieken toepassen en aanleren.
  • Ontspanningstechnieken toepassen en aanleren.
  • Probleemoplossingstechnieken toepassen.
  • Exposureprogramma bij angststoornissen en gedragsactivatie bij stemmingsstoornissen (socratisch) uitleggen en programma en oefeningen stapsgewijs opstellen en (begeleid) uitvoeren.
  • Specifieke cognitieve technieken toepassen zoals kansberekening, verantwoordelijkheidstaart, rampenschaal, meer dimensioneel evalueren, gedragsexperiment en denkfouten.
  • Basale gedragstherapeutische verwerkingstechnieken toepassen zoals contraconditionering en schrijftherapie.
  • Emotiegerichte technieken zoals toegepast bij trauma.

Werkwijze, studiebelasting en toetsing

Werkwijze

In deze basiscursus CGt ligt het accent op de technische en theoretische principes van de gedragstherapie. De cursusonderdelen zijn praktijkgericht en er wordt veel gewerkt met demonstraties, rollenspellen en oefeningen. De cursisten leren om zowel de technieken (en vaardigheden) te kunnen toepassen alsook een goede therapeutische attitude en relatie te kunnen hanteren. Er wordt van de cursisten verwacht dat zij opdrachten kunnen uitvoeren in de praktijk en daarover kunnen rapporteren (casuïstiek-inbreng) tijdens de cursusbijeenkomsten.

Door het opzetten van een cognitieve casusconceptualisatie voor een eigen cliënt worden de cursisten snel wegwijs in de eerste fasen van het gedragstherapeutisch proces. Bij deze basiscursus CGt wordt bij iedere bijeenkomst aandacht besteed aan de verschillende onderdelen van de casusconceptualisatie. Door het observeren van het gedrag, het uitvragen van de klacht, het maken van analysen en het omschrijven van behandelingsdoelen en de daarbij behorende behandelingstechnieken wordt inzicht gegeven in het proces dat iedere therapeut meemaakt. Gezien het korte tijdsbestek waarin dit proces plaatsvindt, betekent dat het leereffect een aanzet geeft tot beginnend inzicht in het gedragstherapeutisch handelen.

Deze basiscursus CGt is bijzonder omdat er 10 lesdagen zijn en veel e-learning waardoor cursisten meer in eigen tijd en tempo de theorie eigen kunnen maken, waarbij er veel gelegenheid is tot inoefening middels afwisselende opdrachten. De cursus is daardoor flexibeler dan de meeste basiscursussen. De vele filmpjes met presentaties, demonstraties en casuïstiek kunnen naar behoefte herhaald bekeken worden. Dit bevordert het intrainen en automatiseren van de theorie en het ‘onder de knie’ krijgen van de analyses en de verschillende fasen van het gedragstherapeutisch proces. Deze basiscursus bestaat uit 65% livecursus en 35% e-learning.

Inhoudelijk is er een onderscheid gemaakt tussen de verplichte basisstof en de verdiepingsstof. Dat biedt cursisten die daar behoefte aan hebben, de mogelijkheid extra te kunnen oefenen en zichzelf uit te dagen met complexere casuïstiek.

De basiscursus CGt is opgedeeld in modules. Voordat er een live cursusbijeenkomst plaatsvindt, hebben de cursisten de e-learning modules doorlopen en de bijbehorende opdrachten gemaakt. In de live cursusbijeenkomsten ligt de nadruk op het trainen van vaardigheden middels rollenspelen en ervaringsoefeningen. Ook is er in deze bijeenkomsten ruimschoots gelegenheid tot het stellen van vragen, interactieve discussies en het nabespreken van opdrachten die in de e-learning gemaakt zijn. Omdat de cursisten via de e-learning al de theoretische kennis hebben opgedaan, kan de tijd tijdens de live bijeenkomsten optimaal besteed worden aan praktische oefening

Studiebelasting

Studiebelasting is ongeveer 36 uur literatuur lezen, 28 uur e-learning en het maken van een eindcasus.

Toetsing

Onder andere een eindopdracht in de vorm van een casusbeschrijving.

Zelf aan te schaffen literatuur

  • J.M. Cladder, M.W.D. Nijhoff-Huijsse, G.A.L.A. Mulder: Cognitieve gedragstherapie met kinderen en jeugdigen -oplossingsgericht, protocollair en specialistisch- 8e editie 1e druk oktober 2019 ISBN 9789043036757
  • K. Korrelboom/E. ten Broeke: Geïntegreerde cognitieve gedragstherapie: Tweede herziene druk, 2014, ISBN 9789046903810
  • D. Hermans, F. Raes, H. Orlemans; Inleiding tot de gedragstherapie: zevende, herziene druk, 2018 ISBN 9789036819503
  • Bögels, S.M & Oppen, P. van (2019) Cognitieve therapie: theorie en praktijk. derde, geheel herziene druk. ISBN 9789036820202
  • Braet, C. & Bogels, S. (2020). Protocollaire behandelingen voor kinderen met psychische klachten deel 3. Amsterdam: Boom. ISBN 9789024408917
  • Keijzers, Van Minnen, Verbraak, Hoogduin & Emmelkamp (red) (2017) Protocollaire behandelingen voor volwassenen met psychische klachten deel 1ISBN deel 1: 9789089537133.

Toelatingseisen basiscursus CGt

Master psychologie of orthopedagogiek

Reviews

VP
Vera Pluijmen
5
Veel geleerd, veel materiaal gekregen. Soms wat droge stof in de inleiding, maar daar was ik al voor gewaarschuwd. Fijne groep mensen. Veel kennis, gedrevenheid en praktijkervaring vanuit de trainer.
RR
Rik Ruitenbeek
5
Ik ga ervanuit dat een 5 in dit geval het hoogste cijfers is. Ik heb ontzettend veel geleerd binnen deze cursus en kon het geleerde direct in de praktijk toepassen.

5
Ik ben zeer tevreden over deze cursus. Mooie opbouw van de lesstof en de lesdagen. Na afronding heb je een mooie basis en ben je bekent met de onderliggende technieken en werkzame factoren van CGT.
DJ
Daphne de Jong
4
Inhoudelijk goede cursus, fijne docente (en docent). De fysieke lesdagen gecombineerd met de e-learning vond ik erg prettig. Tijdens de cursusdagen was er voldoende ruimte en tijd om vragen te stellen en om te oefenen met de verschillende onderdelen die in de e-learning en tijdens de lesdag aan bod kwamen.
DB
Danielle Bouwmeester
5
Opleiding met veel praktische handvaten en de onderbouwing hierbij. Cursus is afgestemd op de behoefte van de groep. Fijn dat je thuis alle filmpjes en info rustig en in eigen tempo kon bekijken en op de lesdag zelf kon oefenen

5
Duidelijke leerlijnen, heel fijn de aansluiting van e-learning op de praktijk, er worden geen dingen dubbel verteld tijdens de cursusdagen waardoor er ruimte is voor verdieping.

5
Charlotte is een goede docent, fijne lesdagen, de inhoud van de cursus is heel leerzaam, prachtige factsheets van de lesstof aan het einde om mee te nemen in de dagelijkse behandelingen.
EK
Eline Kalkman
5
Een enorm leerzame cursus met voldoende wetenschappelijke theorie, maar ook meer dan voldoende praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan. Ik ben heel blij dat ik de cursus hier heb gevolgd!

4
Het was goed georganiseerd door de lesdagen te combineren met de e-learning modules. Er was ook genoeg ruimte om tijdens de lesdagen te oefenen met het geleerde.
RB
Romy van Boxtel
5
De blended variant. De combinatie van e-learnings en 10 bijeenkomsten werkte voor mij heel fijn. De handouts die iedere bijeenkomst werden uitgereikt zijn een heel fijn naslagwerk om in de werktas bij je te houden.
EF
Emilie Faas
5
Ik vond het een hele leerzame, leuke en praktische cursus met inspirerende docent(en)!
MB
Manon H.M. Borst
5
De basiscursus CGT bij de jeugdzorgacademie, gegeven door Charlotte Nuhoff omvat alle belangrijke onderwerpen die in een CGT behandeling aan de orde kunnen komen. Er zit een logische opbouw in de onderwerpen en Charlotte bespreekt bij alle onderwerpen praktijkvoorbeelden waardoor het nog meer gaat leven. Daarnaast geeft Charlotte een duidelijke uitleg. Elke lesdag en de vooropdrachten zijn goed te volgen. Daarbij wordt er ook op een fijne manier geoefend met alle interventies en is de oefensfeer veilig om uit je comfort zone te durven gaan.

5
Goed gestructureerde lesdagen, duidelijke opdrachten, veel literaire vakkennis en ervaringsverhalen door de trainers! Enorme brok aan ervaringsleer, persoonlijke touch in zijn werk en 'anders' durven denken! Buiten de lijntjes kleuren, super! Veilige leeromgeving.
SP
Sejla Poric
4
De cursus is volledig en uitgebreid en vormt een goede basis voor beginners. Er wordt erg veel informatie gegeven en goed uitgelegd, en je wordt vooral aangemoedigd om zelf actief aan de slag te gaan met de oefeningen.
MB
Milou van den Bosch
5
Ik vond het echt een zeer waardevolle aanvulling op mijn huidige kennis. De manier van informatie verstrekken (via voorbeelden in combinatie met veel oefenen met cliënten en op lesdagen) vond ik zeer prettig. Ik heb veel nieuwe vaardigheden geleerd, ik begrijp het gedragstherapeutisch proces beter, heb de kennis van BA's en FA's geïntegreerd (dit was 1 van mijn persoonlijke leerdoelen) en ik kan betere keuzes maken welke tools en interventies ik in behandelingen in wil zetten. De hand-outs vind ik overigens ook een zeer waardevolle aanvulling. Niet alleen voor tijdens de opleiding, maar ook voor daarna. Daar ga ik veel gebruik van maken.
ES
Eline Schafrat
5
Er was veel ruimte voor persoonlijke casuïstiek bespreking, oefening, stellen van vragen. De e-learning en filmpjes waren een erg fijne ondersteuning van de literatuur. Verder was het erg helpend dat er geen strikte goed of fout was, maar ruimte was om te oefenen en de theorie en handvaten eigen te maken. Hierdoor kon je de aangeboden tools zelf uit te proberen en er was ruimte om vlieguren te maken. Verder gaf de docente erg fijne handzame tips die direct toepasbaar waren in de praktijk.
RL
Rashmi de Lusenet
5
Zeer leerzame en interessante cursus. Vond de hand-outs een fijne aanvulling!

5
Ben erg tevreden en blij de opleiding te hebben mogen volgen. De belasting van de studietijd vond ik vrij hoog, maar door de boeiende lessen bleef ik erg gemotiveerd om door te zetten. Elke lesdag met plezier gegaan en met een voldaan gevoel afgesloten! Charlotte heeft hier een grote rol in gespeeld. Zeer prettige manier van lesgeven, interactief en interessant. Ruimte voor leren, veilige sfeer en fijne manier van communiceren.

5
Ontzettend leerzame cursus met onderwijs wat heel goed in elkaar zat qua inhoud, praktijk, oefenen, e-learning, filmpjes, goede docent!
MC
Michelle le Cuivre
5
Super! Eerste aanvullende cursus waarbij ik zoveel heb geleerd en waarbij ik na elke bijeenkomst nieuwe handvatten heb gehad om direct toe te passen in de praktijk. Dit komt door de inhoud van de cursus en absoluut door de kundige docenten!
DG
Daphne van Gurp
4
Goede docent, leuke didactische werkvormen en goede digitale ondersteuning

4
Heel interactief, waardoor je echt geboeid blijft! Heel veel bruikbare informatie en concreet beschreven op de geplastificeerde vellen waardoor je in een oogopslag ziet wat relevant is! Werkt heeft prettig. En een eigen cliënt (ervaringsdeskundige) die betrokken wordt in de cursus, waardoor het echt gaat leven. Heel fijn en leerzaam! Verhouding lezen, leren, maken is goed op orde. Fijn dat je een groot deel thuis kan voorbereiden (lees- en maakwerk). Fijn dat de toets dezelfde dag nagekeken werd! Ook leerzaam om 1 dag les te krijgen van iemand anders uit het werkveld met een acteur. Leuk om veel met de groep te oefenen met casussen, rollenspellen te evalueren, etc. Je krijg echt meer dan voldoende handvatten om zelf aan de slag te gaan!
TB
Tricia Blanca
5
Het heeft mij voor een deel bewust gemaakt van het hulpverleningsproces. Bewust van de stappen die er horen te worden genomen en de structuur die wordt gehanteerd. Ik merk wel dat ik nog veel herhalingen en doe-momenten nodig heb.
LS
Lisa Soons
4
Het is een overzichtelijke cursus, duidelijk aangegeven welke stof behandeld gaat worden en de filmpjes zijn erg verhelderend
WK
Wendy Klut
5
De cursus is goed opgebouwd, heel fijne afwisseling van literatuur lezen, e-learning en oefenen tijdens de cursusdagen. De inhoud is interessant en direct toepasbaar in de praktijk.
CB
Carlijn Boswinkel
5
Goede opbouw van de cursus met een goede afwisseling tussen e-learning en live bijeenkomsten. Goede docent me een fijne manier van lesgeven. Duidelijk, sturend, maar ook begripvol. Een afwisselend programma met veel actieve werkvormen waardoor de dagen voorbij vlogen. Super fijn dat we hand-outs hebben gekregen, deze pak ik er ook nu na de cursus vaak even bij. Verder waren er goede faciliteiten, zoals koffie, thee, iets lekkers en kantoorartikelen.

4
Waardevolle cursus met een zeer deskundige docent. Met technieken en handvatten die direct bruikbaar zijn in de praktijk.
DB
Daphne Brockhoff
5
De cursus CGT is zeer leerzaam en zit goed in elkaar. Het is fijn dat je de stof in een e-learning krijgt en op je eigen gemak kan volgen. Er is dan meer ruimte op de cursusdag zelf om te oefenen met anderen en om je vragen te stellen. Het is een interactieve cursus. Wat je leert op de cursusdag kan je direct oefenen in de praktijk en heeft mijn behandelingen verrijkt.

5
Ik vond de cursus heel leerzaam, en organisatorisch gezien goed in elkaar zitten. Het was een fijne balans tussen thuisstudie (e-learning en lezen van literatuur) en live lesdagen. Tijdens de lesdagen zelf vond ik ook dat er een fijne balans zat tussen luisteren/theoretisch stuk en het oefenen in bepaalde rollenspellen of werkvormen.

5
Fijne locatie, goede docent, interactieve lessen, kortom: aanrader!

5
Hele interessante cursus, veel geleerd. De lesdagen waren goed opgebouwd, afwisselend theorie met praktijkvoorbeelden, er was voldoende ruimte voor eigen inbreng en casussen en lekker veel oefenen met de technieken en interventies uit de cursus.
MZ
Michelle Zeelenberg
5
Oprecht een verdiepend en overstijgend niveau van gedragswetenschappen weten te bereiken door deelname aan deze cursus.

Hele fijne combinatie van lessen, literatuur en de e-learning!